- Etusivu
- Päätöksenteko
- Kuntastrategia
- Elinvoimaohjelman toteutumisen seuranta 2023-2025
- 3. Kukoistavan kotikunnan markkinointi
3. Kukoistavan kotikunnan markkinointi
Rohkeassa kunnassa markkinointiin panostetaan niin taloudellisesti kuin henkilöstöresurssienkin muodossa. Valtakunnallista ja alueellista näkyvyyttä parannetaan sekä kotisivujen toimivuutta ja asiakaslähtöisyyttä kehitetään. Lähtökohtana menestykselliselle markkinoinnille on kunnollinen suunnittelu, joka tulee tehdä markkinoinnin ammattilaisten kanssa.
a. Markkinoinnin suunnittelussa käytetään vuosikelloa.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
b. Viestintä kohdennetaan ja sanoitetaan oikein oikeille kohderyhmille.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
c. Valitaan markkinointikanavat ja suunnitellaan sisällöntuotanto.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
d. Brändätään rohkeasti ja tiedostaen, että markkinointi perustuu usein häiriöiden tuottamiseen.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
Vastuu
Markkinointi
a. Kotisivujen jatkuvassa kehitystyössä
hyödynnetään myös ulkopuolisia ammattilaisia ja sivujen saavutettavuuden varmistamiseksi esim. vammaisneuvostoa.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
b. Seuraavanaruokolahti.fi -osoite otetaan täyteen hyötykäyttöön (osana Ruokolahti.fi -kotisivuja) ja sen taakse kootaan kaikki Ruokolahdelle muuttavien tarvitsema tieto: toimiva asuntojen, työpaikkojen ja työtilojen välitysfoorumi.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
c. Kotisivujen hakusanaoptimointia
ja kunnan eri kanavien sisältöjen saavutettavuutta
parannetaan ja kehitetään
pitkäjänteisesti.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
d. Tienvarsimainontaa hyödynnetään
rohkeasti.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
e. Kärkiviesti tuodaan kunnolla näkyviin
esitteissä, tiedotteissa ja sosiaalisessa
mediassa.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
f. Nuoret ja koulu otetaan aktiivisemmin
mukaan kärkiviestin levittämiseen.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
Vastuu
Markkinointi
a. Etsitään nykyisiä tai entisiä ruokolahtelaisia,
omalla osaamisalueellaan
menestyneitä henkilöitä urheilija-,
yrittäjä- ja taiteilijalähettiläiksi.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
b. Kuntalähettiläiden kanssa tehdään
yhteistyösopimus kuntamarkkinoinnista.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
Vastuu
Markkinointi
Näymme messuilla ja osallistumme niille aluksi vähintään kerran vuodessa, myöhemmin vuosikellossa on 2-3 Ruokolahden profiiliin sopivaa messua per vuosi. Huomioidaan erityisesti lähialueiden messut ja muut markkinoinnin mahdollistavat tapahtumat.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
Vastuu
Markkinointi ja Elinkeinotoimi
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
Vastuu
Markkinointi ja Elinkeinotoimi
Vaikka panostetaan markkinoinnin suunnitteluun, muistetaan oikein ajoitetun spontaanin sissimarkkinoinnin mittaamaton arvo. Sitä tehdään rohkeasti aina tilaisuuden tullen.
Toteutettu
Työn alla / Suunnittelussa
Vastuu
Markkinointi ja Elinkeinotoimi